۳۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۷

ادامه بحران در یونان

احزاب کوچک دولت ساماراس را ترک می کنند

احزاب کوچک دولت ساماراس را ترک می کنند

یونان همچنان از بحران سیاسی رنج می برد به طوری که خبرهایی در مورد امکان جدا شدن احزاب کوچک از ائتلاف با نخست وزیر این کشور منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، امکان جدا شدن حزب چپ گرای دموکراتیک یونان که از احزاب کوچک همپیمان با "آنتونیوس ساماراس" نخست وزیر این کشور، محسوب می شود از ائتلاف با دولت قوت گرفته است.

این نتیجه در پی شکست دور دوم مذاکرات دولت با احزاب مختلف در مورد تعطیل شدن شبکه "ای آر تی" بدست آمده است. در هفته گذشته دولت ساماراس در ادامه اجرای طرح ریاضت اقتصادی خود رای به تعطیل شدن شبکه خبری ای آر تی داده بود که در نتیجه آن در حدود چهار و 700 نفر بیکار می شدند و همین موضوع اعتراضات زیادی را به وجود آورد تا جائیکه برخی از گروه های مخالف خواستار استعفای ساماراس از سمت نخست وزیری شدند.

ساماراس برای فرونشاندن این اعتراضات اقدام به انجام مذکره در روزهای دوشنبه و چهارشنبه (27 و 29 خرداد) کرد که این گفتگوها به نتیجه نرسید و در نتیجه امکان جدا شدن احزاب کوچک از ائتلاف با دولت قوت گرفت.

در همین رابطه امروز جمعه  نمایندگان حزب دموکراتیک، تشکیل جلسه می دهند تا در مورد جدا شدن از دولت و یا ادامه ائتلاف با دولت ساماراس تصمیم گیری کنند.

دولت یونان به دلیل اخذ وام های بین المللی از اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا ملزوم به اجرای طرح ریاضت اقتصادی است. از مهمترین بندهای طرح ریاضت اقتصادی در اروپا می توان به مواردی چون کاهش دستمزد، افزایش مالیات، کاهش تعداد کارکنان و تعطیل کردن برخی از شرکت ها و کارخانجات اشاره کرد. 

کد خبر 2081144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha